Rendszergazda szemmel – Home Office megoldások

Kinél valósítható meg?

 

Általánosságban elmondható, hogy a home office szinte bármely vállalkozásnál bevezethető. Ami befolyásolhatja a távmunka hatékonyságát, az egyrészt a szervezet nagysága, másrészt a rendelkezésre álló internet sávszélessége. Nyilván, a sávszélesség kérdése a munkavállalói oldalon is fontos szempont. Ha a szervezet létszámához elegendő sávszélesség párosul, akkor nagy valószínűséggel nem lesz fennakadás.

A rendszerüzemeltetés során szerzett tapasztalatunkat átadva szívesen segítünk, és megnézzük, hogy nektek mi lenne a legbiztosabb opció. De nézzük a megoldásokat.

Milyen lehetőségekkel élhet a vállalat?

 

Az egyik ilyen megoldás az Office 365 bevezetése a szervezetnél. Mit is kínál ez a szolgáltatás. Egyrészt megoldást nyújt a vállalati meetingekre (Teams), hiszen akár projekt szinten külsős és belsős kollégákkal tarthatjuk a kapcsolatot és dokumentumokat oszthatunk meg. Ha szeretnénk, akkor a meetingeket rögzíthetjük is, és a felhős tárhelyünkre tehetjük, hogy a munkatársak a későbbiekben hozzáférjenek az elhangzott információhoz. A nagy tárhelynek köszönhetően a vállalat akár felköltöztethető a felhőbe, így biztosítva az üzletmenet folytonosságát. Az Office 365 szolgáltatásairól bővebben itt olvashatsz.

 

Széles körben használt home office megoldás lehet az ún. VPN csatlakozás. Ebben az esetben a munkavállaló otthon, esetleg szállodában, vagy bármilyen konferencián internethez csatlakoztatott gépe, a VPN kapcsolódást követően a vállalati hálózat részévé válik. A felhasználó ugyanazokat a hálózati erőforrásokat veheti igénybe, mintha az irodai gépe előtt ülne. Használhatja a hálózati meghajtókat, a nyomtatókat, minden, részére engedélyezett szolgáltatást.
Ha a vállalat szoftverkörnyezete ezt nem támogatja, mert nem feltétlenül a legújabb, vagy egyszerűen csak így működik, akkor ez a kapcsolati forma sok felhasználó esetén, akár is lassú lehet. Ebben az esetben megteheti a cég azt is, hogy a szerverre ún. távoli asztal licenszeket vásárol, és a felhasználók egy kliens program segítségével bejelentkeznek a távoli (vállalati) gépre. Ekkor csak a képernyőkép kerül továbbításra a hálózaton, ami jóval kevesebb adatforgalmat generál.

Mennyi idő alatt lehet megvalósítani?

 

Ez attól függ, hogy mekkora a szervezet létszáma, szükséges-e a szolgáltatótól sávszélesség emelést kérni, de talán a legfontosabb, hogy az informatikai hálózat alkalmas-e rá. Fel kell mérni, hogy milyen eszközök alkotják és vezérlik a hálózatot, és támogatják-e a home office munkavégzést.

Számolni kell még a képzéssel is, hiszen egy új eljárás bevezetésének időigényessége, a dolgozók informatikai felkészültségétől függően változik.

Milyen fejlesztés szükséges hozzá?

 

Erre így látatlanban nehéz válaszolni, hiszen nagy mértékben függ az elérni kívánt szolgáltatásoktól. Szükséges-e konferencia, webes levelezés, fájlmegosztás, vagy csak hozzáférhetővé kell tenni a vállalati erőforrásokat. Egy kis cég esetében elég lehet akár egy egyszerű router csere, nagyobb vállalat esetében az alkalmazott eljárástól függően hardver fejlesztés és licensz vásárlás is szükséges lehet. A költségek is ennek függvényében alakulnak.

 

A home office bevezetésekor, akkor a fentiek figyelembevételével célszerű egy tervet készíteni az átállásra. Ha kérdésed lenne, akkor szívesen megválaszoljuk, és akár végigvisszük cégedet a legjobb rendszer kialakításában.  Itt elértek minket. (+3670-3150-760)