VOIP telefonközpont

Már biztosan hallottad azt a kifejezést, hogy VOIP, ami a Voice Over Internet Protokol rövidítése. Az egész 1995-ben indult, és szépen fokozatosan átalakította egész telefonálásunkat. Lényeges különbség az analóg telefonálással szemben, hogy sokkal szélesebb szolgáltatásokat kínál, és mindezt olcsóbban. Ilyenek például a hangmenü rendszer, hívásrögzítés, egyedi hívóazonosító, hangposta emailhez, és még sok más. Mivel a VOIP telefonközpont internet alapú, így talán a legnagyobb előnye, hogy hívásunkat bárhol a világban fogadhatjuk.

Egyáltalán mire jó a VOIP telefonközpont?

Ahogy írtuk, interneten keresztül történő korlátlan telefonhívás. Biztosan hallottad már azt a szót, hogy IP cím. Ez egy olyan egyedi azonosító, amelyen keresztül a számítógépek kommunikálnak egymással. Ez lehet egy sima oldallekérés, mondjuk böngészés során, de akár egy neten keresztül telefonhívást is lebonyolíthatunk.
Csak egy internetes kapcsolat szükséges ahhoz, hogy az neten keresztül bárkit felhívhassunk. A VOIP szabvány bármely számítógépen működik, – így akár telefonon, tableten is – csak világháló szükséges hozzá.
A VOIP szolgáltatók sokkal többet kínálnak annál, mint a hívások lebonyolítása. Ők végzik az átirányításokat a már meglévő analóg és mobiltelefonhálózatok között. Ezeket a hívásokat össze is kapcsolják.
A hagyományos telefonálás esetén kábelt kell kihúzni, amin keresztül a hang továbbításra kerül. A PBX rendszer a belső telefonhálózatunkat összekapcsolja a nyilvános hálózattal és egyben belső kommunikációt is biztosít a vállalkozásod számára. Ez telepítésre kerülhet fizikai eszközként, de szoftveresen is megvalósítható. Mi általában a szoftveres megoldást részesítjük előnyben.

A VOIP telefonközpont esetén a hanghívás apró adatcsomagonként a világhálón “utazik” a telefon és a VOIP szolgáltató között.
Sorrendiségét tekintve a következőképp néz ki a kommunikáció:
– Először a telefon kapcsolódik a belső hálózat routeréhez.
– A telefonszám tárcsázásánál a telefon hívást kezdeményez a VOIP szolgáltatón keresztül, aki létrehozza a kapcsolatot és adatcsomagokat cserél a felek között.
– A VOIP telefon pedig visszaalakítja ezeket az adatcsomagokat hallható hang formájára.

Látható, hogy a VOIP telefonközpont szolgáltatás teljes mértékben megkerüli a hagyományos telefonhívást. Bárhol a világon, ahol van internet, ez a hangalapú adatkapcsolat kialakítható, és tudunk telefonálni.
A felhő alapú alközpontok felelősek az olyan kiegészítő szolgáltatásokért, mint a hangmenü, hívásrögzítés, statisztikák. Az összes kényelmi és hasznos üzleti funkcióért, amit kedved szerint alakíthatsz céged igényeihez.

Milyen a VOIP telefonközpont használhatósága?

A VOIP rendszer a hagyományos telefonhoz hasonlóan elérhető asztali készülékes formában, de akár számítógépen vagy telefonon futtatott alkalmazásban is. A rendszer telepítése gyorsan történik, az egész néhány nap alatt bevezethető.

Milyen költségekkel kell számolni a VOIP bevezetésénél?

A költségek több részből tevődnek össze. Egyrészt szükséges egy felület, amin a rendszer futtatható. Ez lehet a cégednél egy, akár már meglévő szerver is, vagy egy felhős megoldás. (Google, Azure) Másrészt szükséges maga a szoftver. Az általunk telepített megoldás lehet akár ingyenes is, de akkor a rendelkezésre állási, valamint a kényelmi funkciók erőteljesen korlátozva lesznek. Ezért mi a felhasználók számától, a kért szolgáltatásoktól, valamint az egyidejű hívások számának függvényében licenszes VOIP megoldást szoktunk kínálni ügyfeleink részére. Ez a szerver és szoftver költsége. Utána egy szolgáltató biztosítja az adatkapcsolatot a hívó és a tárcsázott fél között. Ennek van egy előfizetési díja, ezer forinttól indul, és lebeszélhető. Ehhez kapcsolódnak a percdíjak.

A VOIP telefonközpont kiegészítő szolgáltatásai

Megpróbáljuk összefoglalni a legnépszerűbb VOIP szolgáltatásokat, amelyeket üzleti partnereink használnak.

 

Hangmenü. Ennek a szolgáltatásnak a segítségével professzionális képet formálhatsz vállalkozásodnak. A menürendszer segítségével ügyfeleidet gyorsan a kívánt szolgáltatáshoz irányíthatod. Munkaidőn kívül érkező hívásokat pedig továbbítja a hangpostára, vagy egy tetszőleges helyre.
Mobil és asztali alkalmazás. A VOIP bevezetése után nem szükséges az íróasztalnál tartózkodnod, hogy egy telefonhívást fogadj. Az általunk telepített rendszer esetében a beérkező hívás tetszőlegesen csöröghet az asztalon lévő telefonodon, a mobilodra telepített alkalmazáson, vagy a notebookon is. Vagy akár egyidőben az összes eszközön. Talán a mostani időben a mobilitás minden munkatársad számára a legfontosabb, hogy akár a home office során is elérhető legyen.
Office 365 integrálhatóság. Könnyedén szinkronizálhatók a kontaktok a két rendszer között, így akár hívást is kezdeményezhetünk az Outlookból vagy a Microsoft WebApps-ból.
Hívásrögzítés. Használd ki az ebben rejlő lehetőségeket, és fejleszt a vállalkozásod. A hívásrögzítés segítségével feltárhatók az esetleges kommunikációs hiányosságok, és ezen készségek fejlesztésével nagyobb ügyfélelégedettséget érhetsz el. Ráadásul biztonságos, hiszen csak az erre felruházott jogkörrel rendelkezők férhetnek hozzá. Plusz kiegészítő hardver eszközt ez a funkció nem igényel.

A VOIP előnyei és hátrányai

Előnyök:
– Alacsonyabb költségek
– Kiváló minőségű hang
– Kiegészítő szolgáltatások
– Mobilitás
– Egyszerű és olcsó nemzetközi hívások

Hátrányok:
– Szélessávú internetkapcsolat szükséges.
– Analóg telefonvonal kiváltása esetén készülékeket is ki kell cserélni.

Reméljük, hogy sok kérdésre választ kaptál, ha ennek a szolgáltatásnak a bevezetésén gondolkozol. Ha a döntésed további előkészítésében segíthetünk, keress minket bátran! 🙂https://www.ndistudio.hu/ugyfelszolgalat