Mitől lesz valaki jó rendszergazda?

Egy jó rendszergazda szemével három területet lehetne meghatározni, amelyben a otthonosan kell mozogni, hogy valaki kiváló legyen a szakmájában. A szakmai felkészültség, a felhasználóbarát szemlélet, valamint a jó vezetési és irányítási képesség egyaránt fontos, hogy valaki jó rendszergazda legyen. Ezek ma már túlmutatnak a megszerezhető bizonyítványokon, és mindezen tulajdonságok összessége a kulcs, hogy valakiből sikeres és jó rendszergazda váljék.

Technikai felkészültség

Talán kézenfekvő, hogy a jó rendszergazdának minden részében ismernie kell magát a rendszert, amit üzemeltet. Ez nem csupán az operációs rendszert, a futtatott alkalmazásokat és szolgáltatásokat jelenti. Gyakran szükséges olyan informatikai tudás (MSCE, RHCE, stb.), amely rendszergazda szintű ismereteket biztosít olyan feladatok ellátásában is, mint pl. adatbázis-kezelés, levelező –és webszerver üzemeltetés. További erős szakmai ismeret elengedhetetlen a hálózat üzemeltetésében, virtualizációban, felhő szolgáltatásokban. Egyszóval manapság egy olyan összetett tudásbázis szükséges, ami a szakma mesterévé emeli a rendszergazdát, hiszen világunk ebbe az irányba halad, de talán már oda is ért.

A rendszergazda felhasználóbarát szemlélete

Könnyen elfeledkezünk arról a tényről, hogy az egész rendszergazda szolgáltatás, és rendszerfelügyelet azokért az emberekért történik, akik az üzemeltetett rendszerrel mindennapi munkájukat végzik.
A jó rendszergazdánál elengedhetetlen az emberközpontú szemlélet, valamint kiváló kommunikációs képesség. Meg kell értenie a vállalkozás alapvető működését, és proaktív vevőszolgálatot kell nyújtania, mindezt egy összetett szolgáltatás keretében.
A szervezeti felépítés valamint a munkakörök szintén nagyon fontos részét képezik az informatikai rendszer-üzemeltetésnek. Ebbe beletartozik a kommunikáció a helyi szintek és a felső vezetés között, valamint a szükséges változtatások és javaslatok megtétele is. Azért nem kell minden rendszergazdának gazdasági végzettséggel rendelkeznie. Viszont azokat a lehetőségeket, amelyre munkája során rálát és a szervezeti hatékonyságot emelik, meg kell említenie a döntéshozóknak.

Menedzsment látásmód

Olyan fontos informatikai nézőpont, amely az információs termékek és szolgáltatások életciklus menedzsmentjét hozza összhangba a vállalat által elérni kívánt gazdasági és pénzügyi célokkal.
Ez abban is segít, hogy a folyamatos fejlesztések eredményeképp a vállalat sikerrel mozogjon egy olyan gazdasági környezetben, ahol az alkalmazott technológiák, eszközök, és üzleti modellek folyamatosan változnak.

By | 2018-04-01T11:16:20+00:00 március 24th, 2018|cikkek, rendszergazda|0 Comments